ארכיון פוסטים מאת: admin

הבעיה הקיומית בישראל מרס 2015

עצור לרגע קחי נשימה ובואו נעשה סדר בתוהו ובוהו הפוליטי. ומה עורר אותי לכתוב פוסט זה? הידיעה שבל"ד ורע"ם, התנגדו להסכם עודפים עם מרצ, בשל היותה מפלגה ציונית. [עוד ארחיב על זה בהמשך, מקווה שתקראו בסבלנות עד הסוף] כיצד מתחילים … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | להגיב

שעון חורף כסמל לאני ואפסי עוד

חברי הכנסת החרדיים הם "שתדלנים" ובלשון מודרנית "לוביסטים". כלומר, אינם בכנסת כדי לייצג את אזרחי המדינה אלא להציל מה שאפשר להציל מהמדינה כדי לקיים אורחות חיים חרדיים-גלותיים. לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | תגים: , , , | 2 תגובות

בא אחיך במרמה

אין דבר יותר יעיל מרמאות מחושבת להולכת שולל ולאבדון. במיוחד שלתחבולה יש צידוק הנחשב מוסרי ומעודד את הרמאי במעטה של יראת שמים וקירוב רחוקים. טכניקה זו עתיקת יומין היא בתרבות היהודית-דתית: "וְאֵת עֹרֹת גְּדָיֵי הָעִזִּים הִלְבִּישָׁה עַל יָדָיו וְעַל חֶלְקַת … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: חינוך | תגים: , , , , , | 5 תגובות

הסתה לגזענות, אלימות וטרור

תכלית מדינה היא להעניק לאזרחיה חירות. אך יש בחירות האזרחית פרדוקס המצוי במושג "חופש". מחד פירושו היעדר גבולות ומאידך היעדר גבולות גורם להיעדר חופש. כיוצא בו לעניין חופש הביטוי. כלומר, גם מחיקה, הסתרה או מניעת דיבור, למשל, יש בהן פגיעה … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: הסתה | תגים: , , , , , , , | תגובה אחת

זליגת החינוך

בקורס דידקטיקה להיסטוריה שבמכללת אורנים לומדת גם סטודנטית דתייה (מעוטרת בכיסוי ראש כשהפוני מבצבץ לו). אחד הסטודנטים הציג מערך שיעור בנושא החשמונאים. תוך כדי המצגת, הוא הזכיר שסיפור פך השמן אינו עובדה היסטורית. כרפלקס בלתי מותנה הגיבה הסטודנטית הדתייה בקול … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: בחירה חופשית, חינוך, ישיבה תיכונית, מיסיון, סרוגים | 19 תגובות

השתמטות כסימפטום

צעדת המחאה נגד ההשתמטות מצה"ל ראויה במיוחד לאור הסכנות העומדות בפני החברה הישראלית: אויבים מחוץ והשסע המגזרי מבפנים. ובכלל דרישת השוויון היא בסיסית וטבעית ללא צורך בהנמקה נוספת. אלא שהמפגינים צריכים לעשות ניתוח אמיתי וכן בנוגע לבקשתם המוצדקת. אחד הדברים … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | 12 תגובות

אכן, מילים יכולות להרוג

הפרקליטות הגיבה להסתה נגד שי ניצן: "מילים יכולות להרוג". הם יכלו להשתמש בלשון משלֵי: "מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד לָשׁוֹן" (משלי יח). המילים מבטאות אידיאה ואידיאה בכוחה להניע מעשים. ומהיכן הטמיעו המסיתים אידיאת הסתה? האם הפרקליטות שאלה עצמה שאלה פשוטה זו? נראה … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: הסתה, חב"ד, חינוך, מיסיון | 14 תגובות

האדם הוא תבנית נוף הולדתו

מחנכת כיתה י"ב ביקשה ממני לשוחח עם תלמידיה בשיעור חברה. העליתי בפני התלמידים את השאלה, מה ההבדל בין שכנים חרדים לערבים. נשמעו דעות מגוונות, והדומיננטית שבהן ביטאה חרדה מערבים והובילה את התלמידים למסקנה שזה לגיטימי לא להשכיר דירות לערבים. "זאת … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | 2 תגובות

ואני אנה אני בא

כאברך תמים באתי להתגורר בישוב רכסים כדי ללמוד תורה. עשיתי זאת בשביל עצמי, כדי לחיות חיים עם משמעות. התפיסה שהנחתה אותנו הייתה שהסביבה, שאינה מכירה תכליתה ויעודה, חיה חיי הבל המשרתים את העולם, כלומר את תלמידי החכמים שהם העולם, בהתאם … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | 6 תגובות

הבעיה המדינית

  כשמדובר בבעיית הגבולות של ישראל, איני משייך עצמי לדוקטרינה פוליטית שמאל/ימין. השאלה שמטרידה אותי בנושא זה היא איך ייתכן שאדם ירצה דבר אחד והלכה למעשה יפעל בניגוד לרצונו; איך ייתכן שהיהודים רוצים בית לאומי לקבוצה אתנית יהודית ובפועל שולטים … לקרוא את ההמשך

קטגוריות: "לא רק ידען" | 5 תגובות